Verjaardag van Maarten

Vandaag is Maarten alweer 3 jaar geworden!

De hele week verkondigde hij al aan iedereen dat hij op zijn verjaardag ‘heel veel cadeautjes’ zou krijgen. En hij kon ook niet wachten totdat hij 3 jaar zou zijn. Dit zat al weken in zijn hoofd. En vandaag was het dan eindelijk zover!

Vanochtend zijn we rustig begonnen met een cadeautje op bed. Dit vond hij al heel leuk! Voordat we naar beneden gingen, hebben we ons eerst allemaal aangekleed. Eenmaal beneden stond daar wel iets heel groots in de woonkamer verpakt. Het was een fiets! Wat was hij trots en blij daarmee. Toen de nieuwigheid er al weer af was, merkte hij een nieuw cadeautje op: een politiebureau van Duplo. Hij heeft ‘s ochtends nog even gefietst en ‘s middags kwam al snel weer bezoek. Opa en oma en oom Eric kwamen al op tijd, want ze zagen op de webcam dat Maarten niet op bed geweest was (handig zo’n ding 🙂 ). Daarna kwam al snel de rest van de visite. We hebben heerlijk buiten gezeten met dit lekkere weer.

Maarten is weer erg verwend deze verjaardag:
[ssstarlist]

• Tiptoi boek en pen
  • Zandbak shovel en kiepwagen

[/ssstarlist]

Vakantie België (Gent – Brugge)

Maandag 24 t/m vrijdag 28 februari waren we in België op vakantie met z’n 6-en. Zoals altijd was het weer erg gezellig. Dit keer hadden we wel een heel luxe huisje. We zaten in het plaatsje Beernem in een wellnessvilla compleet met zwembad, 2 jacuzzi’s en sauna!

Maandag kwamen we aan rond half 5, na een tijdje in de file te hebben gestaan bij Antwerpen. Het weer was goed. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar die ons meteen een rondleiding gaf. Na de rondleiding zijn we al snel gaan zwemmen met z’n allen. Maarten had er heel veel zin in. Al dagen vertelde hij aan iedereen dat hij op vakantie ging naar het ‘zwembadhuis’. Eenmaal in het water, had Maarten het niet erg naar zijn zin; hij vond het water te koud. Dus na 15 minuten, was ik alweer met hem binnen (onder een warme douche). Toen Maarten op bed lag, gingen wij met z’n 5-en gourmetten, iets wat een echte traditie is als we met z’n allen op vakantie zijn. Er was zoveel, dat we niet eens alles op kregen. Rond half 11 waren we klaar en gingen we nog even relaxen op de bank. Note: De foto die toen gemaakt is met alle tablets, is in scene gezet ;-p

Dinsdag begon de dag al vroeg: Maarten was al rond 6 uur wakker. Omdat we weigerden de dag zo vroeg te laten beginnen, ben ik nog even bij hem gaan liggen. Hij lag in een kinderbedje en ik op een bed in dezelfde kamer. Rond half 8 gingen we naar beneden en Maarten ging direct spelen met de verrassing die we meegenomen hadden: een nieuwe telekraan. Wat vond hij dat geweldig! Na het ontbijt, zijn we naar Gent gegaan. Een leuke stad met de Koren- en Graslei, een leuk kasteel: Gravensteen, de Leonidas winkel (jummie!), de Sint-Michielsbrug, en nog veel meer. ‘s Avonds gingen we weer gourmetten omdat we nog genoeg overhadden van maandag. Maarten deed ook heel gezellig mee en hij ging rond 8 uur op bed. Toen hij eenmaal sliep, namen we de babyfoon mee naar het wellnessgedeelte (we hadden maar nét bereik!) en gingen wij lekker relaxen. De hoes ging van de buiten-jacuzzi, de glazen mee en champagne in de koeler, de discoverlichting van het zwembad deden we aan (lees: standje epilepsie) en de sauna werd klaar gestoomd. We konden van start!! Wat hebben we een lol gehad. Vooral toen we met z’n allen buiten in de jacuzzi zaten en ineens het stroom uitviel….. lag dat aan ons? Gelukkig bleek later van niet. We hebben alles op film vastgelegd (zal binnenkort verschijnen op de blog). Rond 24.00 uur besloten we dat het wel genoeg was voor die avond en gingen we weer naar ons huisje.

Woensdag zijn we rond 11.00 uur naar Brugge gegaan. Maarten was best moe. Na een ijsje gegeten te hebben op de markt, had hij weer praatjes. Doordat er markt was op de Markt, hadden we geen mooi overzicht van het plein. Na het ijsje, waren de marktkooplui weg en zagen we het plein veel beter. Daarna liepen we richting een gracht, zodat we uiteindelijk uitkwamen op de Spiegelrei.  Daar hebben we nog een tijd lang gestaan op een heel leuk pleintje, vol met oude pandjes. Na wat slenteren door de stad, hadden we rond half 4 wel weer zin om naar huis te gaan. We namen een andere route dan de heenweg en zo kwamen we nog bij  het Oud Sint-Janshospitaal en het Begijnhof . ‘s Avonds hebben we pizza’s gegeten en gingen we weer met z’n 5-en bubbelen en zweten in de sauna. Wat hebben we een lol gehad om de saté-ballen die we in de jacuzzi gingen ‘warm’ maken. De andere hapjes waren gelukkig wel lekker.

Donderdag hadden we niks gepland. Maarten was ook wel toe aan een dagje rust. De heren gingen ‘s middags nog met z’n vieren in het bubbelbad. ‘s Avonds gingen we met z’n allen uit eten bij een wokrestaurant. Maarten was erg onder de indruk van het vuur wat bij het wokken ontstond. Maar het meest vreemde was voor hem toch wel dat er steeds een raar mannetje de borden van tafel haalde. “Heej, mijn bord is wéér weg! ” Hahaha. En natuurlijk….. gingen we ‘s avonds weer lekker relaxen!

Vrijdag was het alweer tijd om de boel op te pakken en naar huis te gaan. Het was weer een geslaagd midweekje!!